Dag 28: Tamahere - Clarks Beach

8 maart 2023 - Clarks Beach, Nieuw-Zeeland

Vandaag begon anders dan de andere dagen.

Toen ik wakker werd bleek dat de blaar die ik op mijn kuit heb niet geslonken is maar verder gegroeid,  tot de maat van een halve golfbal. Tijd om er een dokter naar te laten kijken. Paulien pakt alle spullen in en laadt de auto vol, en zodra we wegkunnen rijden we naar een medisch centrum hier in het dorp. Daar kunnen ze me niet helpen.... Het blijkt dat we naar Hamilton moeten rijden naar een eerste hulp, daar kunnen ze mij helpen volgens de dame achter de balie; we krijgen naam en adres, en rijden vervolgens naar Hamilton.

Eenmaal aangekomen zien we dat het erg druk is, en we weten met moeite een parkeerplek te bemachtigen. Vervolgens moet er eerst een intake formulier worden ingevuld en er moet vooruit worden betaald voor de behandeling. Dat maakt me niet uit, als ze me maar van die ellendige blaar af helpen.  Daarna begint het wachten.... Ruim 1,5 uur later zijn we aan de beurt en krijgen een intake gesprek bij een zuster. Als dat klaar is mogen we weer naar de wachtkamer tot de dokter ons komt halen. Ik wordt eerst goed onderzocht, en de vakantie was wel goed voor mijn bloeddruk, die is in tijden niet zo goed geweest. Na alle vragen en fysieke onderzoeken mag ik naar de behandeltafel waar ze de blaar zal doorprikken. Dat gaat redelijk snel en pijnloos, alleen het schoonmaken daarna was pijnlijk. Ze kijkt naar de wond die onder de blaar vandaan kwam en gaat een second opinion aanvragen; ze betwijfelt of het wel een blaar is als gevolg van een ontsteking door een insecten ( sandfly) beet. Door het type wond denken ze nu aan een vasculaire infectie, of terwijl een ontsteking van 1 van de bloedvaten; Dat is een stuk serieuzer want dat kan ook voorkomen in andere delen van je lichaam. Ik wordt nogmaals van top tot teen onderzocht, en niets wijst er nu op dat dit ook op andere plekken aan de hand is, dus ik krijg een anti biotica kuur en een crème voor de overige beetplekken op mijn been, en we kopen bij de apotheek gelijk ook voldoende gaas en verband, zodat we de wond schoon kunnen houden en kunnen vervangen als dat nodig is.

Ik mag niet in de zon met dat been, been moet rust houden, en bij voorkeur liggend met een kussen eronder! En ik moet in de gaten houden dat de wond rustig blijft, en ik niet plotselinge zwellingen krijg aan mijn been of koortsaanvallen krijg want dan moet ik gelijk terugkomen.  Verder wordt geadviseerd compressiesokken te dragen in het vliegtuig op de terugreis, en als ik terug ben in Nederland gelijk naar de dokter voor controle, omdat het ook organen aan zou kunnen tasten. Dus vandaar de anti biotica en de rust.

Tot zover dus het actieve deel van onze vakantie; de laatste 2 dagen houden we verplicht rust.

Gelukkig doen we dat op een schitterende locatie; ik heb een heel mooie B&B plek geboekt direct aan een baai, in Clarcks Beach net onder Auckland, dus het uitzicht vergoed veel, zo niet alles! Wat is het hier prachtig zeg! We doen verder vandaag wat de dokter heeft voorgeschreven; rustig aan! Paulien doet nog een laatste wasje, we eten wat en genieten van de prachtige Nieuw Zeelandse natuur en dito uitzichten!

Morgen doen we ook rustig aan, we gaan niet meer naar de watervallen waar we heen zouden gaan, maar we blijven in de B&B, en komen de dag door met het inpakken van de koffers, Netflix en een goed boek.

Vrijdag is dag dat we terugvliegen naar Nederland; als het goed is vliegen we 's avonds om 21.00 uur van Auckland naar Dubai, waar we een overstap hebben van 2 uur en 45 minuten; daarna vliegen we door naar Amsterdam.

Het was een plezier deze blog te schrijven over onze vakantie ervaringen en de vele mooie foto's met jullie te kunnen delen, en we hebben genoten van al jullie reacties; nogmaals hartelijk dank daarvoor en graag tot een volgende reis!!

Groetjes en liefs Floris & Paulien

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liesbeth Verheul:
    8 maart 2023
    Floris wat een vervelend einde van jullie vakantie, maar ik heb genoten van je verhalen en jullie foto's . Het was zeer inspirerend en ik heb genoeg ideeën op gedaan voor onze vakantie volgend jaar. Dank je wel en Paulien misschien tot ziens bij een Falcon reünie. Goede reis terug.
  2. Paulien en Floris:
    8 maart 2023
    Liesbeth, fijn dat onze reis je inspiratie heeft gegeven voor jullie vakantie van volgend jaar! Wij kunnen het alleen maar aanraden! Groetjes Floris en Paulien
  3. Ans en Jan:
    8 maart 2023
    Wat een vervelend einde maar nog altijd beter dan in het begin van jullie vakantie. Doe rustig aan en een goede reis terug. Het was leuk jullie reis te volgen en contact te hebben gehouden.
    Tot in Nederland, wij gaan zondag weer weg….
  4. Paulien en Floris:
    8 maart 2023
    Zeker we hebben gelukkig een top vakantie gehad! Jullie veel plezier in Griekenland!
  5. Anja:
    8 maart 2023
    Jeetje wat vervelend voor je Floris
    Het was weer erg leuk om jullie verhalen te lezen
    Goede reis naar huis ✈️
  6. Paulien en Floris:
    Leuk dat jullie ons weer volgden! Groetjes Floris en Paulien
  7. Mary:
    8 maart 2023
    Wat jammer Floris maar je gezondheid gaat boven alles. Maar nog lekker genieten de laatste dagen met rust. Heb genoten van je reisverslag en prachtige foto’s en filmpjes. Goede reis terug.
  8. Paulien en Floris:
    Leuk dat jullie genoten hebben van ons reisverslag. Groetjes Floris en Paulien
  9. Ans en Jan:
    8 maart 2023
    Bedankt gaat lukken en beterschap…
  10. Richard Martens:
    8 maart 2023
    Balen Floris van je voet. Gelukkig hebben jullie al wel heel veel gezien en een beetje bijkomen met verplichte rust is wellicht ook geen straf. Sterkte!
  11. Paulien en Floris:
    8 maart 2023
    Ja vakantie was TOP! nu maar rustig aan doen.... Groetjes!
  12. Willemijn:
    8 maart 2023
    Ha samen, wat goed dat jullie naar een dokter zijn gegaan! Heel vervelend natuurlijk dat dit in jullie vakantie is gebeurd maar gelukkig aan het eind… Nu inderdaad rustig aan en genieten van wat er nog wel kan🍀 Ik heb ontzettend genoten van al jullie verhalen en prachtige bijbehorende beelden🤩 Jammer dat het voorbij is… Een hele goede reis terug❣️😘
  13. Paulien en Floris:
    8 maart 2023
    Fijn dat je genoten hebt van ons reisverslag! En inderdaad gelukkig gebeurt dit aan het eind! We hebben een TOP vakantie gehad! Wel jammer dat het bijna voorbij is! Groetjes en liefs Floris en Paulien
  14. Marjan:
    8 maart 2023
    heel veel beterschap floris ,je hebt zuster paulien bij je ,je grote steun ,samen kan je dit aan ,een fijne pijnloze terug reis gr marjan
  15. Trees Spoelstra:
    8 maart 2023
    Fijn dat je naar de dokter bent gegaan en dat het niet erger is geworden
    Jammer van de twee laatste dagen ,maar de b&b maakt veel goed zeg je .
    Jullie hartelijk dank voor jullie reis verslag en de mooi foto’s .
    Wens jullie een veilige thuis reis toe .
  16. Frank:
    8 maart 2023
    Dank jullie wel voor de verhalen, succes met die ellendige blaar en een veilige terugreis, hopelijk alles netjes op tijd. Hoipipeloi !!
  17. Joop Essers:
    8 maart 2023
    Oei, dat is oppassen dus. Beterschap Floris en gezondheid gaat voor. Paulien zal je vast goed helpen. We hopen dat je een goede reis terug hebt en hopelijk zien we je zondag, Hou jullie taai. Groeten, Joop en Nellie
  18. Yvonne:
    8 maart 2023
    Ohh wat balen Floris wij hebben ook genoten van je verhalen geniet nog even en fijne reis terug 😘
  19. Monika Geutjes en Ria Bak:
    8 maart 2023
    Nou goed opletten met je been,veilige en hopelijk voorspoedige thuisreis/komst...hebben heerlijk genoten van jullie beleving in het verre Land... Dankje ervoor! Liefs John en Moontje💋
  20. Aaltje:
    8 maart 2023
    Nou Floris, dat valt even tegen, ik hoop dat je nu het ergste hebt gehad en het snel gaat genezen, Goede reis terug en tot zondag ? Of ben je niet bij de knutseldag ?
  21. Marja Hettelder:
    8 maart 2023
    Heel veel sterkte met je been.
    Wens jullie een goede terug reis.
    Jullie foto's en verhalen waren prachtig.
  22. Hil:
    8 maart 2023
    Sterkte met je been en goede terugreis.
    Gelukkig niet aan het begin van je vakantie
    Groetjes Truus en Hil
  23. Hennie en Patricia:
    8 maart 2023
    Jeetje...maar goed dat jullie naar dokter zijn gegaan, zo zie je maar....Hoop dat het snel beter gaat, en je weer opknapt. Gelukkig aan het eind van jullie mooie avontuur, maar toch is het natuurlijk niet leuk. Dat de omgeving mooi is, dat maakt wel weer iets goed. Nou rustig aan doen en geniet nog van de laatste dagen. Super leuk dat we jullie avontuur zo konden volgen en we hebben genoten van alles. Wens jullie alvast een hele goede reis terug....Groetjesss.....
  24. Chantal:
    8 maart 2023
    Zo, weinig gereageerd de hele vakantie, maar nu dan toch even laten weten dat ik genoten heb van jullie reisverslagen en de mooie foto's. Heel leuk om mee te kunnen kijken aan de andere kant van de wereld.
    Wellicht jammer van de laatste twee dagen, verplichte rust, maar jullie hebben zoveel gedaan dat echt tot rust komen wellicht ook zijn goede kanten heeft ;-)
    Veilige en goede terugreis van de week.
    Ik zie je zondag :-)
  25. Raymond:
    8 maart 2023
    Pfff, wat een einde van een verder mooie reis. Hopelijk heb je er verder niet te veel last van tijdens de terug vlucht. Beterschap!
  26. Anja en Paul:
    9 maart 2023
    Dat is toch wel een onverwacht medisch eind van de mooie reis. Heel veel sterkte en beterschap Floris. Wel mooi dat jullie nog een fijne B en B hebben geboekt voor de laatste dagen.
    Heel goede terugreis gewenst Paulien en Floris.
  27. Erika:
    10 maart 2023
    Ik wens jullie een goede terugreis. Heb genoten van jullie blogs en foto's.
  28. Wendy:
    11 maart 2023
    Bedankt dat ik mocht meegenieten van jullie avonturen en prachtige foto’s! Hopelijk herstelt je been snel Floris. Tot snel!
  29. Cock en Marja van Roon:
    12 maart 2023
    Dat is een vervelend einde van de vakantie. Hopelijk hebben jullie een goede terugreis gehad. Met welke maatschappij hebben jullie gevlogen. Wij twijfelen tussen Emirates en Singapore Airlines.
  30. Paulien en Floris:
    12 maart 2023
    Hoi Cock en Marja,
    Het was aan de ene kant vervelend, maar aan de andere kant ook wel lekker om even te relaxen!
    Wij hebben gevlogen met Emirates; amsterdam-Dubai-Melbourne-Christchurch heen en Auckland - Dubai - Amsterdam terug
    Emirates vliegt op tijd met moderne toestellen en is ons uitstekend bevallen!wij kozen voor Emirates omdat ze korte overstaptijden hebben, wij wilden zoveel mogelijk tijd in NZ zijn en dus geen stop over…. Met Singapore airlines heb ik geen ervaring. Overigens klantenservice van Emirates is ook uitstekend!! Onze heenvlucht moest worden aangepast omdat de vlucht Dubai- christchurch er werd uitgehaald…. Keurig geholpen en ze bleven zelfs aan de lijn tot ik de nieuwe mailbevestiging ontvangen had; keurig!
    Jullie mail ga ik van de week even beantwoorden; we zijn nu ff aan het bijkomen van de reis!