Dag 14 & 15 Seattle - Tacoma - Olympia, 17 & 18 mei 2019

19 mei 2019 - Olympia, Washington, Verenigde Staten

Ik wil deze keer de blog beginnen om iedereen die met ons meeleest en meeleeft te bedanken voor alle leuke reacties tot nu toe! Het zijn er teveel om iedereen persoonlijk te bedanken, maar het is voor ons erg leuk te lezen dat onze avonturen gevolgd worden, en met zoveel enthousiasme gelezen worden! Dank daarvoor!

De afgelopen dagen hebben we even wat gas terug genomen, en een paar wat "relaxtere" dagen gedaan, om weer even bij te tanken. Eergisteren hebben we eerst uitgeslapen en lekker nagenoten van de dag naar Boeing en honkbal, toen heerlijk ontbeten, daarna de koffers weer ingeladen, en om een uur of half elf vertrokken we pas uit Seattle, voor ons doen best laat, maar zo probeerden we de verkeersdrukte te omzeilen; jammer maar helaas, ook op dit tijdstip is het hartstikke druk, en staan we op de snelweg een stuk in de file. Het maakt ons niet uit, we hebben de tijd aan onszelf vandaag dus we rijden relaxt richting Auburn. Wel zien we nu goed dat het in Seattle triest gesteld is met betrekking tot de droeftoeters; complete tentenkampen onder bruggen en viaducten, eigenlijk overal waar je kijkt zie je wel droeftoeters; triest dat het zo gaat in deze maatschappij.

Wat ons ook opvalt is dat er veel cannabis "winkels"zijn; die Yanken hebben wel commentaar op ons kikkerlandje, maar ze hebben hier de zaakjes ook niet op orde gezien de toestanden met alle droeftoeters hier; wat mede komt door het (a-sociale) systeem hier; Bij ons in Nederland is er ook genoeg te mopperen, maar als we hier kijken dan valt 't bij ons nog allemaal mee. En wat een verschil is het in de U.S.A. in vergelijking met Canada qua rotzooi zeg; het valt ons enorm op dat hier zoveel troep langs de wegen ligt.

Na dat we de auto hebben volgetankt krijgen we de schrik van ons leven; we staan klaar om de drukke weg weer op te gaan, maar wachten op het verkeer wat van links om de hoek komt.... er komt een vrachtwagen met aanhanger met behoorlijke snelheid de hoek om zeilen, waarbij de aanhanger losbreekt van de vrachtwagen en onze kant opschuift.... oeffff gelukkig wordt de aanhanger geremd door de steunpoten waar deze normaal op rust als ie niet wordt voortgetrokken, en vlak voor onze neus komt ie tot stilstand. De vrachtwagen is snel gestopt, maar ik zie kans tussen aanhanger en vrachtwagen door te glippen en weg te rijden; dat was door het oog van de naald!

We rijden verder richting Auburn, waar een groot winkelcentrum is. door Het zonnetje breekt door, en de temperatuur is gelijk weer een stuk aangenamer. We besluiten te lunchen bij een Panera, dat is één van de voedselketens hier, met het verschil dat je hier nog wel redelijk gezond voedsel kan krijgen in tegenstelling tot de meeste ketens hier, die veel en vet eten serveren, overal veel kaas op, en vaak ook veel te veel knoflook; echt niet lekker meer; geef ons maar de Panera: lekkere broodjes, goede salades en heerlijke soep! Dat hadden we onthouden van ons vorige bezoek aan de U.S.A. dus we zijn blij dat we de Panera ook in dit gedeelte van de U.S.A. tegen komen!

Na een heerlijke lunch is het tijd om "shop til we drop" toe te passen. We besloten te gaan kijken bij de outlet in Auburn, ondanks dat er in Washington tax betaald moet worden... het was vandaag alsnog erg goedkoop, want bijna elke winkel gaf naast de toch al hoge kortingen nog eens 20% extra korting op de eindtotalen; je zal begrijpen dat we leuke inkopen hebben gedaan! Na het shoppen nog even naar een bbq restaurant gegaan voor wat heerlijke spareribs en een hamburger, en toen snel naar het hotel waar we een relaxte avond hadden, met wat baseball kijken op t.v. en Paulien die lag lekker te lezen.

Na het ontbijt vanmorgen vertrokken we naar Olympia, de hoofdstad van de staat Washington, en staat bekend om z'n vele antiek en broquante winkels. Het was maar een klein ritje van 25 mijl (ca. 38 km) dus we hadden de hele dag de tijd om in Olympia te treasure hunten. Wij vinden het leuk om dit soort winkels af te struinen op zoek naar "schatten", en gelukkig hebben we er een paar gevonden!! een paar mooie zakhorloges en een aparte timer en ook een sport stopwatch.

We hebben ook D56 items gespot, maar het was allemaal an het thema "Christmas in the city" en het waren allemaal smalle lange huisjes, wat niet goed bij mijn collectie past, dus ik heb ze laten staan; we hebben al genoeg andere leuke dingen gevonden. Om een uur of half vier besluiten we naar het hotel te rijden; dat ligt op een heuvel die over de stad uitkijkt, wat wel een mooi autoritje oplevert. Het hotel is mega groot en bijna een stad op zich, waar ook diverse conferenties zijn voor golfers, en voor een pre olympisch kwalificatie comité.... kortom een drukte van belang; wij betrekken onze riante onderkomen van vanavond, en besluiten na het bekijken van de menukaart vanavond maar eens roomservice te doen; We eten even een hapje, onder het genot van een mooie honkbalwedstrijd op tv, en na het eten ben ik deze blog gaan typen.

Morgen wordt een dag dag we weer een stuk gaan reizen, en er staan ook een paar hikes en watervallen op het programma.... daarover morgen meer.... Groetjes en tot morgen!

1. Cees:
    19 mei 2019
    Hoi Floris en Paulien,
    Wij blijven iedere morgen genieten van de gebeurtenissen die jullie hebben meegemaakt. Lekker lezen of je er bij bent. Geniet maar weer van de rest of de reis. Gr. Betty & Cees
  2. Willemijn:
    19 mei 2019
    Heerlijk even wat relaxter lijkt mij... Op het verkeer en de vrachtwagen na dan😜 Leuk dat jullie mooie vondsten hebben gedaan👍🏻😃