Dag 20 Kelso - Portland; 23 mei 2019

24 mei 2019 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag is het alweer dag 20 van onze prachtige reis door Canada en Amerika, en we gaan vandaag van Kelso naar Portland.

We gaan voor we vertrekken eerst ontbijten, maar dat bleek geen succes; nagenoeg alles bij het ontbijt is op om 08.15 uur omdat er 8 school honkbal teams zijn voor een toernooi, en die jonge kerels hebben alles opgegeten wat er was in dat hotel; geen yoghurt, geen fruit, geen brood, geen koffie en zelfs het ijswater was op. Vreemd dat als je weet dat je 8 teams met van die jonge opvreters in huis hebt dat je dan niet voldoende eten en drinken in huis haalt. Na te hebben uitgecheckt, en wel even bij de manager te hebben gemeld dat het ontbijt kansloos was, zijn we op weg gegaan, ik besloot me er niet meer over op te winden; we zoeken onderweg wel een supermarkt op waar we een fatsoenlijk ontbijtje scoren, dus zo gezegd zo gedaan.

Broodjes smeren in de auto is toch een veredeld kramperen, maar beter iets als niets. Na ons heerlijke ontbijt op het supermarkt terrein, waar we trouwens nog een mooie oldtimer tegenkomen, gaan we verder op weg naar ons doel van vandaag; de Multnomah falls. Dit is één van de mooiste watervallen, dus die mogen wij zeker niet missen nu we in de buurt zijn. Voor we bij de Multnomah falls zijn, komen we eerst een grote groep geparkeerde auto's tegen, dus stoppen we ook, want dan is er meestal wel iets moois te zien. Het bleken de Wahkeena falls te zijn, waar ook nog eens een leuke wandelpad naar toe loopt; omdat watervallen over het algemeen in de bergen voorkomen, is ook deze trail weer behoorlijk omhoog klimmen, en zolang ik niet in de afgrond links van mij kijk gaat het eigenlijk prima, We maken een paar mooie foto's en we hebben weer even een lekkere wandeling gemaakt.

Als we terug zijn, stappen we in de auto om verder te rijden naar de even verderop gelegen Multnomah watervallen. We moeten zelfs in de file staan en wachten voordat er parkeerplek is, maar... het is het wachten meer dan waard, dat had ik afgelopen najaar al gezien op Facebook, toen er voor de kerst filmpjes van deze waterval verschenen in winterse condities, dus echt wel dat we bleven wachten tot we konden parkeren. Toen dat eenmaal geregeld was, konden we aan de korte wandeling beginnen naar de waterval; wat een prachtig gezicht is dat zeg! De waterval in combinatie met de brug die er halverwege overheen hangt; echt een schitterend plaatje! we besluiten ook nog even richting de brug te gaan, en Paulien maakt op de brug een paar mooie plaatjes; ik waag me niet op de brug, dat is me net 1 brug te ver. Mij te hoog, en het is niet echt nodig, dus waarom de grens opzoeken....

Na het avontuur bij de waterval vertrekken we richting Portland, maar niet voordat we onderweg nog even een outlet hebben aangedaan. Hier in Oregon is het tax free dus dat is lekker goedkoop shoppen. In het outletcenter komen we ook nog een chocolade winkel tegen waar ze ook ijs verkopen; we nemen een ijsje, en genieten van alle truffelvarianten die we in de shop zien liggen; wellicht een goede inspiratie voor Paulien haar chocoladetruffel business.... Inmiddels is de temperatuur toch weer aardig opgelopen want er was 16 graden Celsius voorspeld, maar het is nu toch weer 26/27 graden; dat komt doordat het zonnetje toch lekker doorbreekt, en dan stijgt de temperatuur snel.

Na het shoppen is het alweer tijd om naar ons hotel te gaan waar we de laatste 2 nachten gaan verblijven; dit hotel ligt op Hayden island midden in de colombia rivier. Het is een groot hotel, met een heerlijk grote hotelkamer.  Na alle bagage naar de kamer te hebben gebracht, besluiten we een kleine wandeling te maken over het "eiland" om een paar mooie foto's te kunnen maken van de brug en van de rivier.

Na het eten gaan we terug naar de hotelkamer, ik kijk eerst of we al kunnen inchecken, maar dat kan pas 24 uur van te voren, dus zoeken we uit hoe de plannen van morgen er uitzien; morgen willen we Portland verkennen, en tegelijkertijd nog wat Triftstores, fleamarkets en antiqueshops bezoeken, en daarna de laatste voorbereidingen treffen voordat we naar huis gaan; maar daarover morgen meer, dus tot morgen, als we de laatste blog van deze vakantie gaan maken!

1. Cees:
    24 mei 2019
    Aan al het moois komt een eind maar jullie terugkijken op een geweldige vakantie. Jammer voor de lezers van jullie reisverhaal want die zullen het missen. Zo ook ik. Geniet van jullie laatste dagen daar en bedankt dat wij dit ook mee hebben mogen maken. Gr. Cees