Dag 21; Portland 24 mei 2019

25 mei 2019 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Het lijkt nog maar zo kort geleden dat we vertrokken, maar het is alweer bijna tijd om naar huis te gaan. We hebben een ongelooflijk gave reis gehad, en heel veel mooie dingen gezien en meegemaakt! Van sneeuw tot beren, van orka's tot adelaars, van prachtige watervallen en parken tot grote steden, van Canada tot de USA (dicht bij elkaar maar echt een wereld van verschil) het bijzondere bezoek aan Boeing en natuurlijk het bezoek aan de baseballgame; het was allemaal één groot avontuur en we hebben er volop van genoten! We hebben met deze blog geprobeerd aan jullie weer te geven hoe wij onze vakantie hebben beleefd, en het is gelijk ook een mooi naslagwerk, zodat we zelf ook vaak kunnen terugkijken en lezen over deze vakantie.

We hebben het heel erg gewaardeerd dat jullie de blog gevolgd hebben, en vaak ook reacties met ons hebben gedeeld; hiervoor nogmaals onze hartelijke dank.

Vandaag doen we nog een dagje Portland, waarbij het weer een beetje druilerig is, dus over het algemeen niet echt geschikt voor foto's, maar wij hebben ons uitstekend vermaakt! Ook in Portland zien we weer genoeg droeftoeters en gekkies, maar zo lang ze niemand kwaad doen, proberen wij het maar te accepteren dat het hier zo gaat zoals het gaat... We zijn kris-kras door de stad gereisd langs diverse winkels, Triftstores, antiekshops en wat we verder nog meer tegenkwamen onderweg. We hebben nog een paar mooie vondsten gedaan, waarvan de Canon zoom lens voor onze fotocamera een gok was, die gelukkig heel goed uitpakte; hij werkt prima, dus voor $25,- echt een bargain (koopje).

Nu gaan we de bagage organiseren en ook mijn baard moet er weer af, want de vakantie is voorbij, dus we gaan nog even bezig op de hotelkamer om alles te regelen voor we naar huis gaan, terwijl we daar mee bezig zijn hebben we nog even een baseballgame aangezet dus we genieten nog even van de Amerikaanse sportcultuur zolang we hier zijn.

Morgen vertrekken we bijtijds naar het vliegveld, wat hier 17 minuten rijden vandaan ligt, dus dat is goed te doen! We vliegen om 11.14 uur van Portland naar San Fransisco, waar we overstappen en dan in 10,5 uur naar Schiphol vliegen.

Dit was ons laatste verslag van vakantie! Mochten we weer een bijzondere reis gaan maken, dan gaan we zeker weer een blog schrijven, dus wie weet, tot een volgende keer! Groetjes Floris & Paulien