Dag 8; van Kelowna naar Vancouver 11 mei 2019

12 mei 2019 - West Vancouver, Canada

Vandaag zijn we alweer een week in Canada, en het voelt veel langer, want wat hebben we veel gezien en gedaan!

Na een zeer luxe en speciaal voor ons bereid ontbijt, vertrekken we rond 08.00 uur richting Vancouver, omdat dat nog best een stuk rijden is ( ca 4,5 uur) We zijn nog niet de stad uit, en dan ontdekt Paulien bij een klein kerkje een soort fleamarket. Die konden we natuurlijk niet laten lopen, dus daarvoor hebben we na 2 km al een tussenstop gemaakt; nog wat leuke dingen gevonden; een peper en zoutstel in de vorm van een huisje voor CAD 1,- en een splinternieuwe brillenkoker ook voor CAD 1,- Dat was mazzel, want mijn oude koker viel van ellende uit elkaar, en die hebben we dus gelijk weggegooid en vervangen voor de nieuwe. Na de fleamarket gingen we weer op weg richting Vancouver.

Het weer is wederom prachtig, en het is maar goed dat ik niet naar weeronline geluisterd heb, want dan zat ik nu in spijkerbroek in de auto i.p.v. een korte broek. Het zou 21/22 graden worden in Vancouver, maar we hebben vandaag de 30 graden aangetikt!

Om ca. 11.15 uur komen we aan bij de eerste tussenstop van vandaag: Bridal Veil Falls, een prachtige waterval! Het pad wat naar de waterval toeloopt gaat stijl omhoog, maar eenmaal boven worden we beloond met een prachtige waterval. Na de nodige foto's te hebben gemaakt gaan we weer rustig aan naar beneden om onze reis te vervolgen.

Vlak na Breidel Falls komen we langs een plaatsje waar we besluiten even langs een supermarkt te rijden voor wat boodschappen; dit keer een Real Canadian superstore... Wat een mega winkel is dat zeg! We lopen er snel doorheen en maken in de auto wat broodjes voor de lunch. Nadat we gegeten hadden gaan we nog even langs bij een triftshop aan de overkant.... daar vonden we genoeg spullen maar weinig wat we mee naar huis willen nemen; we houden het bij twee pins.

We vervolgen onze weg richting Vancouver waar we uiteindelijk om ca 14.30 uur aankomen; we parkeren de auto in een parkeergarage in het centrum, voor de prijs van CAD 10 kan je er een etmaal staan! (daar kunnen we in Amsterdam nog niet eens een uur voor parkeren) We slenteren wat door de stad, waas veel kleine eettentjes zijn, allemaal bemand door Aziaten, verder veel winkelleegstand; de winkels die leegstaan worden "bezet" door droeftoeters.... We lopen een ronde door de stad, maken de nodige foto's en komen er bijna op het einde van ons rondje achter dat er een mega winkelcentrum onder de grond is, waar wel allemaal winkels zijn, en waar het ook heel druk is met mensen. We lopen ook daar nog even doorheen; besluiten er wat te eten bij het foodcourt aldaar, voordat we de auto weer gaan opzoeken, om naar ons hotel te rijden. We zitten dit keer niet in centrum Vancouver, maar in West Vancouver, we hebben daar een hotel geboekt vlakbij de haven waarvandaan wij morgen overvaren naar Vancouver island.  Nadat we zijn ingecheckt kopen we nog even een paar biertjes bij de liquorstore, en maken nog even een wandeling door het havenpark. Kort daarna zijn met name onze voeten het geslenter zat en besluiten we naar het hotel te gaan.... Morgen de oversteek met de boot naar Vancouver island... dus tot morgen!

1. Ger Bitter:
    12 mei 2019
    Niet in Stanley Park geweest met al die totempalen ?
  2. Willemijn:
    12 mei 2019
    Klinkt weer als een enerverende leuke dag😃 Goede overtocht naar Vancouver Islamd🍀👍🏻
  3. Anja:
    12 mei 2019
    Weer mooi geschreven. Is zo n soort reis met een camper niets voor jullie?
  4. Frank:
    13 mei 2019
    Ja, de Bridal Veil Falls weet ik nog wel. De moeite waard, zoals zoveel in Canada.
    Jullie zien en doen veel en dat is preciés waarom Canada zo de moeite waard is.
    Ook die locomotieven uit je vorige verhaal.....indrukwekkend, wat een machines!
    Veel plezier nog !!