Dag 22 & 23 Wellington

3 maart 2023 - Wellington, Nieuw-Zeeland

We zijn hier nu 4 dagen in Wellington en hebben inmiddels al van alles meegemaakt. Het is sowieso fijn om bij tante Sjuul te zijn. Gezellig bijkletsen en ervaringen uitwisselen.

Wat ik gisteren nog vergat in de blog te zetten, dat is dat we een heuse aardbeving hebben meegemaakt in Wellington. Het was een beving van 4.6 op de schaal van Rigter, en het voelde alsof er een grote zware vrachtwagen door de kamer kwam denderen. Het was maar heel kort, en toch een hele rare gewaarwording.

Gisteren zijn Paulien en ik naar het centrum van Wellington gereden met de auto, maar dat was geen succes. Wellington is voor mij geen prettige stad om in te rijden; net buiten het centrum rijdt je door de heuvels, waar veel mensen wonen, maar ook aan twee kanten van smalle weggetjes geparkeerd staan waardoor je er amper langs kan rijden, laat staan dat je nog tegenliggers hebt/, en in het centrum is het veel minder heuvelachtig, maar is het zo druk dat je bijna alleen maar kan parkeren in drukke en smalle parkeergarages, waardoor we er meteen weer uit gereden zijn en terug naar het huis van tante Sjuul gegaan zijn. Ik was er klaar mee, ik ga niet meer rijden in Wellington.

In de middag deden we een nieuwe poging om naar het centrum van Wellington te gaan, maar dan afgezet door Tante Sjuul. We gingen gisteren een Chocolate experience doen in het centrum van Wellington bij the Chocolate factory. Even kijken hoe ze hier de chocola maken en of we nog iets kunnen leren over chocolade maken. In deze fabriek malen ze de chocolade nibs zelf, en maken ze alleen luxe chocolade repen. Wij aan tijdens de "chef for a day" experience ook ieder 3 chocoladerepen maken, waarvan we de smaken zelf mogen bepalen. Nadat de smaken zijn uitgezocht krijgen we chocolade naar keuze om te , en dat is iets anders als bij ons, ze beginnen met een lagere temperatuur, en ze tempreren ook met een graad lagere temperatuur als wij doen. we doen het zoals het gezegd wordt, en wachten na het vullen met een warme kop chocolademelk die erg machtig is, tot de mallen weer uit de koeling kunnen en de chocoladerepen gestort kunnen worden . Wonder boven wonder komen onze repen goed uit de mal, en ze zijn goed  want de chocola heeft "the snap" zoals ze dat hier zeggen, hij knakt als je 'm breekt. Daarna laten ze nog zien hoe je de repen het beste kan verpakken, en dat was het einde van de experience.

We lopen door het centrum van Wellington richting de Cable car, omdat we afgesproken hebben dat tante Sjuul ons daar weer ophaalt, maar niet voordat we langs de kerstwinkel zijn geweest. Deze blijkt dicht te zijn, en als we door de ruiten naar binnen kijken missen we er weinig aan, dus snel door naar de Cable Car.

's avonds heerlijk gegeten, en verder gerelaxt.

Vandaag gingen we aan Tante Sjuul laten zien hoe je slagroomtruffels maakt, en hoewel de ingrediënten net iets anders zijn als de ingrediënten die we thuis gebruiken; het resultaat mag er zijn! Daarna ben ik een film gaan kijken terwijl de dames nog even gingen shoppen. Verder was het een relaxte middag. Vanavond zijn we uitgenodigd om te komen eten bij ons nichtje Nathalie, en als we daarvan terug komen, gaan we de koffers inpakken, want morgen vertrekken we alweer uit Wellington en gaan we op weg naar Wanghanui, een plaats aan de westkust van het Noordereiland!

1. Willemijn:
    3 maart 2023
    Ha samen, wat vliegt de tijd snel voorbij! Wat heerlijk dat tante Sjuul de tijd heeft om jullie af en toe te halen en brengen. Geweldig dat jullie naar de chocolate factory zijn geweest🤩 Lijkt me inderdaad erg leuk en leerzaam om te zien hoe ze daar met dit goedje omgaan! En wat een prachtige verpakking 😍 Ik ben verkocht!
    Wat ontzettend leuk ook dat jullie bij /met tante Sjuul truffels hebben gemaakt! Gezellig dat jullie ook nog bij Nathalie hebben gegeten… En dan alweer door naar de volgende bestemming… Goede reis en geniet met volle teugen net zoals ik geniet van jullie verhalen en foto’s ❣️😘
  2. Floris:
    4 maart 2023
    Fijn dat je geniet van onze blog en foto's! 😘
  3. Joop Essers:
    3 maart 2023
    Zo maak je nog eens wat mee. Chocolade maken naar eigen smaak. Mooi van jullie en je ziet het eens in een andere wereld hoe zij het doen. Ik hoop dat je die aardbevingen niet mee terug nemen. Leuk dat jullie het naar je zin hebben bij tante. Nog veel plezier in dat mooie land. Groeten van Nellie en Joop.
  4. Floris:
    4 maart 2023
    Dank jullie wel, dat gaat vast lukken, al gaat de tijd snel, en komt de terugreis alweer snel dichterbij! Groetjes Floris en Paulien
  5. Anja en Paul:
    3 maart 2023
    Wat een leuk chocoladeverhaal, leuk om eens aan de andere kant van de wereld in de chocokeuken te kijken als collega's.
    En ook nog een truffelschool voor de tante.
    Veel plezier bij Nathalie en smakelijk eten (Nathalie is een top- chef!!)
  6. Floris:
    4 maart 2023
    Ja was echt leuk om mee te maken. Het diner bij Nathalie was heerlijk, en ze kan inderdaad uitstekend koken! We hebben er van genoten!
  7. Liesbeth Verheul:
    3 maart 2023
    Tijdens je vakantie ook nog iets geleerd.
  8. Floris:
    4 maart 2023
    Nooit te oud om iets te leren ;-)
  9. Monika Geutjes:
    3 maart 2023
    Fijn dat jullie zoveel plezier samen maken..nog veel fijne dagen samen in het verre Land..👍💋🍀🎉🥳🎊
  10. Floris:
    4 maart 2023
    Dank jullie wel! En hoe bevallen de eerste dagen van het pensioen? Groetjes Floris en Paulien
  11. Ans en Jan:
    3 maart 2023
    Was weer een nuttige en leerzame dag voor jullie en tante Sjuul.
    Leuk om te lezen….
  12. Floris:
    Was zeker geslaagd! en gezellig. Groetjes Floris & Paulien
  13. Trees:
    3 maart 2023
    Super leuk om te dat jullie truffels hebben gemaakt zien er lekker 😋
  14. Floris:
    4 maart 2023
    Hoewel de ingrediënten hier niet helemaal hetzelfde waren, kwam de smaak uiteindelijk goed in de buurt van hoe we ze in Nederland maken. Was leuk om te doen voor onze familie hier in Nieuw Zeeland.
  15. Monika Geutjes:
    4 maart 2023
    Heerlijk Floris en Paulien!!
    Lekker niks moeten maar mogen!!💋💋💋💋
  16. Floris:
    5 maart 2023
    goed bezig! geniet ervan!!
  17. Monika Geutjes:
    6 maart 2023