Cody - Salt Lake City, dag 21; een lange reis maar toch een leuke dag

12 september 2016 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen stonden we op, en toen we de gordijnen open deden zagen we dat het regende. Dit was de eerste echte regen die we in deze vakantie gehad hebben tot nu toe, dus we klagen zeker niet!

Vandaag is het niet erg als het regent, omdat we toch een reisdag hebben. We pakke rustig onze koffers in, we ontbijten, versturen wat mails, en checken nog even het nieuws voor we weggaan.

De zuidingang van Yellowstone is nog steeds afgesloten i.v.m. de bosbrand, dus we hebben de juiste beslissing genomen.

Na nog wat boodschappen te hebben gehaald voor onderweg, vertrekken we om ca. 10.00 uur uit Cody, voor een rit van 465 miles ( ca. 7,5 uur rijden) naar Salt Lake City. De bosbrand kost ons dus 250 mijl en 4 uur extra. Het is niet anders, en we maken ons er niet druk om, we genieten gewoon van wat we wel hebben.

We zijn superblij dat het gisteren, toen wij in Yellowstone waren zo'n mooi weer was, en dat de regen pas een dag later kwam. Met regen zouden de foto's een stuk minder mooi zijn geworden denken we. Ook zitten we te kletsen over wat we gedaan zouden hebben als het op de dag dat wij Yellowstone zouden bezoeken slecht weer was geweest; uitstel was nl ook geen optie, want we hebben vernomen dat het morgen flink gaat sneeuwen in Yellowstone. Het zou mooie plaatjes opleveren, maar de bergen in met een gehuurde auto en dan rijden in de sneeuw lijkt ons geen pretje. We zijn steeds blijer dat we er gisteren waren.

Onderweg blijft het regenen en wordt het steeds kouder. Op een gegeven moment begint het zelfs te sneeuwen!!! ( gelukkig is het asfalt nog warm, waardoor we wel goed door kunnen rijden). De temperatuur is inmiddels gedaald tot 31 graden Fahrenheit ( -0,5 Celcius) Het weer wordt er de eerste 150 mijl niet beter op, dus we rijden stug door in onze korte broek, in de hoop op beter weer.

Na verloop van tijd stopt het met regenen en loopt de temperatuur langzaam op. Onderweg stoppen we alleen om even te tanken, een kop koffie te halen en een sanitaire stop te maken. De autorit verloopt redelijk soepel, en we genieten van wat we om ons heen zien, tenminste als we iets kunnen zien. Na een uur of 4 moeten we over een bergkam heen, en rijden we een potdichte mist in; waarop Paulien gevat zei: nou gaan we de mist in; waarop ik zei; we zijn in de wolken ;-)

Het is heel apart om over een berg te rijden en dan door de zeer laag hangende regen wolken te rijden. We doen rustig aan en nemen de tijd; we hebben geen afspraken vandaag gelukkig, dus het maakt niet uit hoe laat we aankomen.

Na de mistige bergkam knapt het weer zienderogen op, wat me niet verbaast want we rijden weer richting de "deserts". Op een gegeven moment breekt het zonnetje door, en genieten we nog meer van onze autorit en van wat we allemaal zien. De temperatuur blijft steken op 83 graden Fahrenheit( ruim 28 graden) dus dat is een behoorlijk verschil met vanmorgen. We zijn blij dat we toch onze korte broek hebben aangetrokken.

We komen nu in de buurt van Salt Lake, en het valt ons op hoe dichter bij we komen, hoe mooier de kleuren worden om ons heen. Alles veel groener, en de heuvels om Salt Lake City heen beginnen al prachtig te kleuren met mooie herfst tinten. Het ziet er prachtig uit.

Na te zijn ingecheckt doen we even snel een wasje, en gaan we vervolgens eten bij Sizzlers; dit is ons zeer goed bevallen; super lekker eten voor een schappelijke prijs. Echt een aanrader voor mensen die nog naar de U.S.A. gaan; volgens mij is het een keten met meerdere filialen door het land heen, en deze keten is ons, samen met de Panera zaken, tot nu toe het beste bevallen.

We hebben vandaag 475 miles gereden, en de teller staat nu op 4149 miles (6677 km) Dat is iets meer als waar we op gerekend hadden. Gelukkig kost de benzine hier weinig, en hebben we er super veel moois voor teruggekregen. Tot nu toe hadden we niets willen missen van de bezochte plaatsen en parken.

Na het eten terug gegaan naar de hotelkamer, en daar even een aantal adressen gecheckt voor morgen. Morgen gaan we proberen om d56 items ( kersthuisjes) te bemachtigen, en we willen hier ook o.a. een outlet bezoeken om wat inkopen te doen. Dit staat dus morgen op het programma; in principe een redelijk relaxte dag. Daarover meer in het volgende reisverhaal. Groetjes Floris & Paulien