Salt Lake City - Bryce - Tropic; dag 22 & 23; een wereld van verschil maar beide superleuk!

14 september 2016 - Tropic, Utah, Verenigde Staten

Vandaag zijn we een dagje in Salt Lake City. We besluiten er een “shop” dag van te maken, want er moet nog een aantal dingen worden ingeslagen voordat we weer terug naar huis vliegen a.s. zaterdag.

Het weer is prima, zoals we eigenlijk al de hele vakantie niet mogen mopperen. Dus dat is wel lekker. Vandaag beginnen we met een zoektocht naar een winkel die Department 56 kersthuisjes en accessoires verkoopt, want die hebben we tot nu toe nog niet gevonden. In Salt Lake zit een bedrijf die het online wel verkoopt, maar nu is de vraag of ze het ook in de winkel verkopen en zo ja, bij welk van de drie filialen… We besluiten op de gok naar 1 toe te rijden en als die het niet is, het daar te vragen.

De vriendelijke receptioniste helpt me vriendelijk, en weet te vertellen dat het filiaal wat als 2e op onze lijst staat, D56 verkoopt, en dat je het ook gewoon in de winkel kan kopen en niet alleen online. Daar wordt ik natuurlijk superblij van. Een tijd naar gezocht en eindelijk gevonden.

Toen we ter plaatse waren gekomen bleek het een supergrote winkel met allerlei seizoen artikelen, waaronder ca. 600 m2 Department 56. Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel. Eerst gekeken of ze de items hadden die ik op m’n lijstje had staan  (op 1 na allemaal), en daarna nogmaals een rondje gemaakt voor wat ik nog meer voor moois zag. Ook even wat foto’s gemaakt om een impressie te laten zien van deze winkel. Met een kofferbak vol gingen we weer op weg.

Wat opvalt in Salt Lake City is dat het een grote stad is, maar verder niet de nare trekjes heeft van een grote stad; het autorijden is redelijk relaxt en parkeren kan bijna overal gratis. Het enige wat aan een grote stad doet denken is het aantal zwervers en andere droeftoeters. Die zijn hier wel weer in behoorlijke aantallen aanwezig. Verder valt op dat veel winkels hier personeel zoeken, het gaat hier dus goed met de werkgelegenheid.

Na de prachtige d56 winkel kon mijn dag natuurlijk niet meer stuk, maar we zijn nog even verder gegaan met winkelen, o.a. in een “Outlet Mall”. We zijn goed geslaagd, en gingen na het diner naar het hotel om te kijken hoe we alles mee moeten gaan krijgen naar Nederland.

Na aardig wat puzzelen is het ons gelukt om alles goed ingepakt te krijgen, dus we gaan er vanuit dat we alles heel naar Nederland krijgen. Na deze lange en toch wel vermoeiende dag zijn we lekker gaan slapen….

Tot een uur of vijf ’s-morgens, want we werden beide wakker van het noodweer. Keiharde regen en onweer, wat zelfs overging in een kneiter harde hagelbui, waardoor ook meerdere auto alarmen afgingen. Daarna konden we de slaap niet meer vatten, daarom maar gaan douchen, en daarna wat facebooken, en wat dingen uitzoeken voor de route van vandaag, en wat mails beantwoorden, besloten we in te pakken, wat boodschappen te doen en te vertrekken richting Bryce National Park.

We reden weg van het slechte weer, wat duidelijk rond de bergen van Salt Lake bleef hangen. De route werd hoe verder we reden steeds rustiger, dus het was een redelijk relaxte rit. Na ergens onderweg een kop koffie te hebben “gescoord” (die overigens niet te drinken was), zijn we eerst nog een stuk verder gereden, tot ik besloot de auto even te parkeren om een powernap te doen, want ik had even behoorlijk moeite om m’n ogen open te houden. Niet zo gek na de drukke week en de zeer korte nachtrust van afgelopen nacht.

Na een half uurtje tukken was ik weer bij de les, dus besloten we verder te rijden richting Bryce, waar we 1,5 uur later aankwamen. Bryce is één van de kleinere parken, en heeft maar 1 toegangsweg. We hadden al gelezen dat we het beste eerst helemaal naar boven konden rijden (18 mijl) en dan op de terug weg alle bezienswaardigheden bezoeken, omdat alle scenic views aan 1 kant liggen.

Zo gezegd o gedaan, en bijna boven kregen we ook hier te maken met roadwork, waardoor we wat vertraging opliepen voordat we konden gaan genieten van dit prachtige park. Klein maar fijn zou ik willen zeggen; wat een voortreffelijke uitzichten krijgen we voorgeschoteld. We stoppen bij de meeste uitkijkpunten, en komen daar ook weer de nodige Nederlanders tegen. Na een berg foto’s en tientallen scenic views later, besluiten we nog even te kijken voor een souvenir, voordat we naar het motel rijden.

Het motel ligt 11 mijl verderop, in de middle of niks, dus we vermoeden dat het plaatsje “Tropic” waar we vannacht overnachten een gehucht is. Onze vermoedens worden bevestigd. Het is 1 straat met daaraan een kerk een alles in 1 winkel een restaurant en ons motel. We checken in en blijken ook een restaurant te hebben met “levende muziek”. We besluiten hiervoor te gaan; lekker dichtbij en ook gezellig denken we.

Toen we bij het restaurant aankwamen bleek het een country & western style zaak te zijn, dus er was een countryzanger. Jammer dat het bijna allemaal niet zuiver was…. We besloten direct na het eten terug te gaan naar de kamer om het reisverslag te schrijven, en om daarna vroeg naar bed te gaan.

Morgen willen we bijtijds naar Zion National Park, om ook daar wat tijd door te brengen voordat we naar onze laatste bestemming van deze reis gaan; Las Vegas. Meer hierover in ons volgende reisverslag, Groetjes Floris & Paulien

1. Ger Bitter:
    15 september 2016
    Bryce ,Zion ,Canyonlands en Arches ,De mooiste streek van heel de USA
  2. Cees:
    15 september 2016
    Hé Florie en Paulien

Hebben jullie een lege koffer meegenomen voor al jullieaankopen?
    Heb je ook een cowboy hoed gekocht.
    Geniet van je laatste vakantie dagen.

Tot spoedig.

Cees
  3. Custers Paulien:
    16 september 2016
    Het is hier inderdaad prachtig Ger, ik heb nog niet heel Amerika gezien, maar ik kan me voorstellen dat dit 1 van de mooiste gebieden is!
  4. Joop Essers:
    16 september 2016
    Zo kan die wel weer floris, wij maar werken en jullie volop genieten van dept en de mooie natuur. Maar zonder gekheid, het is jullie van harte gegund. Hou nog wel een paar centen in reserve voor las vegas. Veel plezier.
  5. Custers Paulien:
    16 september 2016
    Dank je Joop en Nellie, we genieten nog even in Las Vegas, en gelukkig niet met onze laatste centen ;-).