We vertrekken morgen naar Nieuw Zeeland!

8 februari 2023 - Schiphol Airport, Nederland

Beste volgers!

Na lang wachten is het eindelijk zo ver: morgen vliegen we naar Nieuw Zeeland.

We zijn inmiddels online ingecheckt, dus de reis begint nu echt bijna!

De koffers zijn grotendeels ingepakt, nog de laatste dingetjes inpakken en dan zijn we klaar voor ons grote avontuur.

We kregen van diverse mensen vragen over de vluchten enz. dus die proberen we hier te beantwoorden:

We vliegen donderdagavond om 22.00 uur met Emirates (toestel Boeing 777-300) Vlucht EK150 naar Dubai waar we na 6 uur en 45 minuten vliegen om 07.45 uur aankomen.

Dan hebben we 3 uur de tijd om over te stappen op onze vlucht naar Melbourne, ook met Emirates (toestel A380-800) Vlucht EK 406

Het toestel vertrekt om 10.45 uur plaatselijke tijd, en komen aan om 06.55 uur plaatselijke tijd. Deze vlucht duurt 13 uur en 10 minuten.

In Melbourne hebben we 2 uur en 15 minuten overstaptijd,

en we vliegen dan om 09.10 uur verder met Quantas vlucht EK 5069 van Melbourne naar Christchurch waar we om 14.30 uur lokale tijd aankomen.

Deze laatste vlucht duurt 3 uur en 20 minuten.

In totaal vliegen we in 23 uur en 15 minuten naar Nieuw Zeeland, en met overstaptijd erbij gerekend zijn we 28 uur en 30 minuten onderweg.

In Christchurch is het precies 12 uur later dan in Nederland, dus als we daar om 14.30 uur arriveren dan is het in Nederland 02.30 uur 's nachts.

Wij hebben ervoor gekozen om een reis naar NZ te boeken met een zo kort mogelijke reistijd, zodat we zo lang mogelijk in Nieuw Zeeland kunnen reizen.

Tijdens onze trip gaan we veel foto's maken, en we gaan proberen mooie video opnames te maken met de drone, en natuurlijk gaan we bloggen over onze ervaringen daar.

Het zal veelal afhankelijk zijn van de wifi hoe vaak we een blog kunnen posten, maar we proberen zo vaak mogelijk een update te geven....

Is het even stil aan onze kant? Ga er dan maar vanuit dat we in een gebied zitten waar het WiFi signaal belabberd is.