New Zealand, her we come!!!

2 februari 2023 - Barsingerhorn, Nederland

Na de langste voorbereidingstijd voor een vakantie die Paulien en ik ooit hebben meegemaakt, is het volgende week donderdag na 4 jaar dan toch eindelijk zover:

Wij gaan weer een reis maken naar Nieuw Zeeland!

We hadden in 2019 het plan opgevat om in 2020 terug te gaan naar Nieuw Zeeland, maar we weten allemaal hoe het gelopen is in de wereld, en dus moesten de plannen worden uitgesteld.

Nu het meeste weer een beetje normaal is, durven we de stap aan om dit jaar alsnog onze droomreis naar Nieuw Zeeland te maken.

Diegenen die ons een beetje kennen weten dat wij alles van te voren uitzoeken en uitpluizen, en daar waren we dus 4 jaar geleden al mee begonnen, en het laatste half jaar hebben we alles

opnieuw bekeken, gereserveerd, aangepast, gewisseld, en vastgelegd. Het was een mooie logistieke uitdaging om zoveel mogelijk van dit prachtige land te bezoeken.

Sommige delen hebben we al gezien bij onze eerste trip, maar zijn het zeker waard om ze nogmaals te bezoeken. Andere gebieden die we de eerste keer moesten overslaan, worden deze keer absoluut wel aangedaan.

Dit is namelijk één van de belangrijkste redenen om nog eens terug te gaan naar dit land met z'n vriendelijke inwoners, z'n prachtige natuur en z'n spectaculaire attracties.

Daarnaast is het voor ons de kers op de taart dat we tijdens de reis ook een bezoek kunnen brengen aan de tante van Paulien!

Om zoveel mogelijk te kunnen zien van Nieuw Zeeland, hebben wij besloten de "kortste" reistijd te nemen ;-) ...

We vliegen met Emirates via Dubai en Melbourne in 24 uur en 2x 2,5 uur overstaptijd naar Christchurch op het Zuidereiland. Dat is wel een intensieve reis, maar op die manier kunnen we het langste genieten van onze vakantie daar!

We maken op zowel Zuider- als Noordereiland een roadtrip langs diverse schitterende natuurgebieden, en overnachten tijdens onze trip in hotels, motels, cabins en/of bed & breakfasts.

Net hoe het uitkomt en wat er beschikbaar is bij de locatie waar we op dat moment zijn.

We gaan jullie de komende weken regelmatig op de hoogte houden van onze reiservaringen, en proberen dus regelmatig een reisverslag te schrijven en wat foto- en videomateriaal te posten.

Het zal echter niet elke dag zijn, om de simpele reden dat we af en toe in gebieden zijn waar internetverbindingen niet of nauwelijks bestaan ( echt waar ze bestaan nog)

Hou onze blog posts dus in de gaten als het je leuk lijkt om onze trip door New Zealand te volgen.

Wij gaan de komende week de koffers inpakken en de laatste puntjes op de welbekende "i"zetten, zodat we tip top voorbereid op reis kunnen.

Voor diegenen die het nieuws volgen; er waren afgelopen week behoorlijk heftige regengebieden boven met name Auckland en omgeving (Noordereiland).

Zo erg dat het openbare leven er stil lag en zelfs het vliegveld onder water stond en daardoor afgesloten was.

Erg vervelend allemaal, temeer omdat er meerdere mensen bij dit natuurgeweld zijn omgekomen.

Gelukkig voor ons zijn wij slechts kort in de regio van Auckland en pas de laatste dagen van de vakantie, dus we gaan er vanuit dat tegen die tijd

alweer veel problemen zijn opgelost, maar we blijven alert, en volgen het weer, het nieuws en de verkeersinformatie in Nieuw Zeeland op de voet.

Voor diegenen die ons volgen wensen we jullie veel leesplezier, en tot de volgende blog!