New Zealand, her we come!!!

2 februari 2023 - Barsingerhorn, Nederland

Na de langste voorbereidingstijd voor een vakantie die Paulien en ik ooit hebben meegemaakt, is het volgende week donderdag na 4 jaar dan toch eindelijk zover:

Wij gaan weer een reis maken naar Nieuw Zeeland!

We hadden in 2019 het plan opgevat om in 2020 terug te gaan naar Nieuw Zeeland, maar we weten allemaal hoe het gelopen is in de wereld, en dus moesten de plannen worden uitgesteld.

Nu het meeste weer een beetje normaal is, durven we de stap aan om dit jaar alsnog onze droomreis naar Nieuw Zeeland te maken.

Diegenen die ons een beetje kennen weten dat wij alles van te voren uitzoeken en uitpluizen, en daar waren we dus 4 jaar geleden al mee begonnen, en het laatste half jaar hebben we alles

opnieuw bekeken, gereserveerd, aangepast, gewisseld, en vastgelegd. Het was een mooie logistieke uitdaging om zoveel mogelijk van dit prachtige land te bezoeken.

Sommige delen hebben we al gezien bij onze eerste trip, maar zijn het zeker waard om ze nogmaals te bezoeken. Andere gebieden die we de eerste keer moesten overslaan, worden deze keer absoluut wel aangedaan.

Dit is namelijk één van de belangrijkste redenen om nog eens terug te gaan naar dit land met z'n vriendelijke inwoners, z'n prachtige natuur en z'n spectaculaire attracties.

Daarnaast is het voor ons de kers op de taart dat we tijdens de reis ook een bezoek kunnen brengen aan de tante van Paulien!

Om zoveel mogelijk te kunnen zien van Nieuw Zeeland, hebben wij besloten de "kortste" reistijd te nemen ;-) ...

We vliegen met Emirates via Dubai en Melbourne in 24 uur en 2x 2,5 uur overstaptijd naar Christchurch op het Zuidereiland. Dat is wel een intensieve reis, maar op die manier kunnen we het langste genieten van onze vakantie daar!

We maken op zowel Zuider- als Noordereiland een roadtrip langs diverse schitterende natuurgebieden, en overnachten tijdens onze trip in hotels, motels, cabins en/of bed & breakfasts.

Net hoe het uitkomt en wat er beschikbaar is bij de locatie waar we op dat moment zijn.

We gaan jullie de komende weken regelmatig op de hoogte houden van onze reiservaringen, en proberen dus regelmatig een reisverslag te schrijven en wat foto- en videomateriaal te posten.

Het zal echter niet elke dag zijn, om de simpele reden dat we af en toe in gebieden zijn waar internetverbindingen niet of nauwelijks bestaan ( echt waar ze bestaan nog)

Hou onze blog posts dus in de gaten als het je leuk lijkt om onze trip door New Zealand te volgen.

Wij gaan de komende week de koffers inpakken en de laatste puntjes op de welbekende "i"zetten, zodat we tip top voorbereid op reis kunnen.

Voor diegenen die het nieuws volgen; er waren afgelopen week behoorlijk heftige regengebieden boven met name Auckland en omgeving (Noordereiland).

Zo erg dat het openbare leven er stil lag en zelfs het vliegveld onder water stond en daardoor afgesloten was.

Erg vervelend allemaal, temeer omdat er meerdere mensen bij dit natuurgeweld zijn omgekomen.

Gelukkig voor ons zijn wij slechts kort in de regio van Auckland en pas de laatste dagen van de vakantie, dus we gaan er vanuit dat tegen die tijd

alweer veel problemen zijn opgelost, maar we blijven alert, en volgen het weer, het nieuws en de verkeersinformatie in Nieuw Zeeland op de voet.

Voor diegenen die ons volgen wensen we jullie veel leesplezier, en tot de volgende blog!

Groetjes Floris & Paulien

1. Ria:
    2 februari 2023
    Mooie vakantie toegewenst ik kijk uit naar jullie verslag gr.
  2. Floris:
    Dank je wel Ria!
  3. Geert en Fia:
    2 februari 2023
    Alvast een super mooie reis toegewenst. 😘😘
  4. Floris:
    Dank jullie wel!
  5. Henk en Liesbeth Wagenaar:
    2 februari 2023
    Dreams come true!! :-) We wensen jullie 'n hele mooie reis en we zullen de verslagen met veel belangstelling gaan volgen!
    Succes met de laatste voorbereidingen en warme groeten van Henk en Liesbeth.
  6. Floris:
    2 februari 2023
    Dank jullie wel, en idd Dreams come true!
  7. Gerrie:
    2 februari 2023
    Wens jullie een prachtige reis toe. Ga jullie zeker weer volgen.😍
  8. Floris:
    2 februari 2023
    Dank! Leuk dat je ons weer gaat volgen!
  9. Hennie en Patricia:
    2 februari 2023
    En dan is het bijna zover....Wij wensen jullie een hele mooie reis toe, en geniet van ieder moment. Wij kijken uit naar jullie mooie reisverslagen.... Liefs van ons....
  10. Floris:
    2 februari 2023
    Dank jullie! We houden jullie op de hoogte met onze reisverslagen!
  11. Yvonne:
    2 februari 2023
    Veel plezier het word vast een mooie reis 😘
  12. Floris:
    Tnx! 😘
  13. Marjan Bloemhoff:
    2 februari 2023
    Zo leuk om jullie te volgen! Geniet ervan.
  14. Floris:
    2 februari 2023
    Ja wij vinden het ook leuk om een reisverslag te maken!
    Genieten gaan we zeker!
  15. Monika Geutjes:
    2 februari 2023
    Nou kanjers heel veel plezier met jullie droomreis! Zodra jullie weer terug zijn komen we gaarne de verhalen,foto's en ervaringen met jullie horen,delen en misschien wordt je toch op mijn versie zo gelukkig¡!
  16. Floris:
    6 februari 2023
    Dank jullie wel! Als we terug zijn dan spreken we af!
  17. Ans en Jan:
    2 februari 2023
    Heel veel plezier, geniet er van en kom gezond weer thuis,
  18. Floris:
    6 februari 2023
    Dank, En gaan we zeker doen!
  19. Liesbeth Verheul:
    2 februari 2023
    Heel veel plezier en geniet er met volle teugen van
  20. Floris:
    6 februari 2023
    Dank je wel, en gaan we zeker doen!
  21. Anja:
    3 februari 2023
    Lekker genieten van al het moois. Goede vlucht ✈️. We kijken uit naar jullie verhalen ❤️💋
  22. Floris:
    6 februari 2023
    Dank jullie wel! Leuk dat jullie ons volgen!
  23. Susan:
    3 februari 2023
    Extra veel plezier na het lange wachten!! En alvast een goede reis!
  24. Floris:
    6 februari 2023
    Zeker weten! Het wordt genieten!
  25. Christien:
    3 februari 2023
    Ik wens jullie een geweldige reis toe en zie naar jullie reisveerslagen uit. prachtig om dit op deze manier met jullie mee te mogen maken. Ik heb veel boeken gelezen die zich daar afspelen, de geschiedenis intrigeert!
  26. Floris:
    6 februari 2023
    Leuk dat je ons weer volgt Christien!
  27. Van Galen Marina:
    3 februari 2023
    Hele goede reis en genieten maar😀👍
  28. Floris:
    6 februari 2023
    Dank je dat gaan we zeker doen!
  29. Trees Spoelstra:
    3 februari 2023
    Ook wij wensen jullie een super gave vakantie toe ,
    En leuk om jullie te volgen .
    Lieve groet Jan & Trees
  30. Floris:
    6 februari 2023
    Dank jullie wel! Leuk dat jullie onze belevenissen volgen!
  31. Anita:
    4 februari 2023
    Een hele fijne en leuke tijd in Nieuw Zeeland.
    We gaan zeker jullie blog lezen en meegenieten.
    Dan komen ook zeker onze herinneringen aan dit prachtige land weer boven.
    Groetjes Frank en Anita
  32. Floris:
    6 februari 2023
    Dank jullie wel! Het zal voor jullie voor een groot deel een feest der herkenning worden!
    een tripje down memory lane ;-) Groetjes Floris & Paulien
  33. Mirjam:
    Lekker genieten 😘
  34. Floris:
    Tnx! Gaan we zeker doen!
  35. Chantal:
    4 februari 2023
    Leuk om mee te kunnen lezen...
    Ik verwacht hier zelf nooit te komen en dan is het mee beleven op deze manier toch wel heel tof!
    Fijne vakantie
  36. Floris:
    6 februari 2023
    Tnx! Leuk dat je meeleest!
  37. Monika Geutjes:
    Gaat goed komen!!👍💋♥️
  38. Mary:
    8 februari 2023
    Eindelijk jullie mooie reis naar nieuw Zeeland . Lekker genieten, en leuk dat ik het via jullie kan mee genieten. Groeten aan Juul😘